Blog

/
Blog
Tutorial: Tukar Jarum Mesin Overlock Industri

Jarum mesin jahit domestik mempunyai shank yang rata bagi memudahkan untuk memasang jarum pada mesin. Namun begitu, mesin jahit industri…

Jarum Jahit Tangan: Jenis dan Kegunaannya

Jarum jahit tangan dalam pasaran biasanya dijual dalam pek bulat yang merangkumi pelbagai jenis dan saiz jarum untuk kegunaan harian.…

Jarum Peniti: Jenis dan Kegunaannya

Jarum peniti adalah salah satu benda yang wajib ada bagi tukang jahit. Walaupun kecil, tapi besar peranannya tau.Dia lah yang…

Tutorial: Jahit Hem Pada Kain Knit Dengan Twin Needle

Jangan risau jika anda tidak ada mesin jahit coverstitch untuk jahit hem pada kain knit. Mesin jahit domestik biasa pun…

Twin needle adalah sejenis jarum untuk mesin jahit domestic yang mempunyai 2 batang jarum berkembar. Ianya sesuai untuk jahitan heirloom,…

Tips & Tricks: Print Atas Kain

  Hello! Anda tahu tak printer ink jet anda tu boleh print atas kain? Tak percaya? Jom tengok tutorial bawah…

Tips Kemasan Jahitan: Lebihan Benang Overlock

Hello! Pernah tak anda hadapi situasi seperti ini? Tak tahu apa nak buat dengan lebihan benang overlock ni. Kalau gunting…

Panduan Saiz Jarum Mesin Jahit

Mesin jahit domestik yang terdapat di pasaran hari ini menggunakan satu sistem jarum (705/130 atau HAX1) tetapi ia terdapat dalam…

Mini Project: Scrunchie

Hello! Getah rambut adalah antara benda yang kerap hilang selain pin tudung kan? Apa kata anda buat sendiri scrunchie dari…

  • 1
  • 2

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

No products in the cart.